streda 16. novembra 2016

Veget s vegetáciou

Tohoročná sezóna záhradkárov skončila. Nočné mrazy minulých dní prinútili aj najväčších optimistov prevrátiť sudy s dažďovou vodou a bilancovať hospodársky rok. Nuž, ako amatérsky vinohradník, vinár a ovocinár, za tridsaťpäť rokov tejto činnosti nepamätám takú pohromu, aká nás postihla vo forme tohtoročných jarných mrazov. Demandice sú v mrazovej doline, ale toto nebol prízemný mráz. Vinohrady na Čepeku na jar nikdy nezamrzli, ale teraz áno, aj s orechmi a ostatnými ovocnými druhmi. Menej starostí s ochranou úrody vytvorilo priestor na fotografovanie toho, čo sa vo vegetácii okolo chaty dialo a mohol som prejsť celý chotár s kamerou. Zostal mi nezdokumentovaný len malý kus na Malej Morde. Apropo, chotárne názvy sú jednou z tém, ktorú spracujem tejto zimy. Je to studnica histórie. Nastal čas vegetu vegetácie a záhradkárov.  Keď už tento rok takmer niet čo v komore a v pivnici uskladniť, uschovávam pre vás obrázky z našej dediny. 

Ruže nesklamú!
 
 Vždy krásna.

 Stačí pár týždňov nekosiť a máte domov pre pomocníkov.
 



Sedí mucha na liste.
 
Z toho už červík nebude.

Nebezpečenstvo!
 
 Zlaté rajčiny.

  Z toho robili kedysi malinovku. Teraz sú to farebné vody.
 
 Na jarabine vtáčej sa mi darí pestovanie jarabiny čiernej, vyšľachtenej Mičurinom.

 Návšteva z Kanady.

A to je muchovník, jej americký bratranec. 

Tento holub z chovu Milana Príboja mi tu stojí od roku 2015.

 
 Jeden z posledných výrazných kvetov sezóny patrí topinamburom.

 Tretinu tohoročnej úrody jabĺk som dostal do jedného záberu.
 
 A to je čo?

 U jednej z nových rezistentných odrôd viniča som zistil vynikajúcu afinitu s praobyčajným „Talianom“. A ani toho roku nevymrzla.


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára