sobota 2. februára 2013

Miesto venca spomienka

Štefan Babic 1948-2013

Po skončení povinnej školskej dochádzky sme sa z demandickej školy rozišli po svete. So Štefanom Babicom sa naše cesty ešte po dva roky nerozchádzali, to vtedy keď sme chodili v polovici 60. rokov na  šahanskú SVŠ-ku. Števo končil o rok skôr a ostal pracovať u nás v kraji v levickej textilke a ako vedúci obchodu po takmer štvrťstoročie.
     Keď som v roku 2009 začal zhromažďovať materiály o histórii našej dediny a najmä fotografie z minulého storočia, Števo bol jeden z prvých, ktorí mi dali na skopírovanie ich  rodinné pamiatky. A veru dosiaľ sú to najstaršie fotky z Demandíc zachycujúce Babicovcov a Melagovcov na úsvite minulého storočia.
     Chystal som sa napísať príbeh ich rodiny a preto ma správa z minulých dní, že Števo už nie je medzi nami Demandičanmi, zaskočila. Zasadol som k svojmu archívu a vybral z neho pár fotiek, ktorými pripomínam jeho život. Sú na nich jeho prvé kroky, prvé šaty a roky v škole, ako aj športové scény či obrazy divadelných  hier, v ktorých ako ochotník vystupoval. Budú nám pripomínať šesť desaťročí Števovho života v Demandiciach.

Pre vstup do fotoalbumu kliknite na obrázok:
Miesto venca spomienka

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára