nedeľa 28. mája 2017

Perla Hontu

V apríli som sa na svojich potulkách rodným Hontom dostal ku geografickej hranici pestovania viniča v bývalom Honte, na sebechlebskú Starú Horu. Komplex vinohradníckych domčekov je v súčasnosti chráneným urbanistickým celkom. Vedel som o ňom už i v minulosti, ba v polovici sedemdesiatych rokov minulého storočia som tu raz bol. Vo svojom archíve mám fotografiu, ktorá spája toto pekné a zaujímavé miesto s Demandicami. Pred pár rokmi mi Štefan Michňa poskytol fotografiu zo Starej Hory. Je na nej skupina ľudí, medzi nimi aj jeho starí rodičia, ktorí sa tu spoločne odfotili. Na prvý zdokumentovaný výlet Demandičanov máme peknú spomienku. Starú Horu, podľa poznámky vpísanej na fotografiu ustaľovačom, pred jej expozíciou navštívili na Jozefa, teda 19. marca 1933. 
Na sebechlebskú Starú Horu sa verejnou dopravou nedostanete, a preto, ak nemáte inú možnosť, budete musieť zo Sebechlieb peši. Podľa mojich fotografií sa rozhodnite, či to stojí zato.









Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára